KNÄCKEBRÖD

Jag älskar knäckebröd.
Knäckebröd med något smarrigt pålägg, helst något som framhäver smaken i brödet (d.v.s smör, messmör.. något enkalare)
Det är knaprigt, som en kaka. Smaken är stark och underbar!


Under jullovet bakade jag knäckebröd. I tre timmar! Många tycker att det låter svårt, och ja.. enkelt var det väl inte helt! Mycket kavlande.. och jobb för jag var tvungen att ta ut och vänta på knäckebröden i ugnen o.s.v. Men om du en söndag känner för att spendera dagen hemma, lite lonley-time så tycker jag definitivt att du ska satsa på att baka..KNÄCKEBRÖD. Det är värt det! :D Sedan gjorde jag också väldigt tunna knäckebröd. Det var ju det som tog tid.
Knäckebröd = Kakor utan socker! (Nyttiga kakor!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0