Hej döden

Det är nu när jag borde sova som jag sitter och filosoferar i min ensamhet.
Jag har en svensklärare som frågade klassen om vi brukar fundera på vad som fanns innan oss och vad som händer efter döden. Jag brukar tänka på mycket ja, men jag brukar inte fokusera mina tankar på sådant då det inte finns något slut. Jag har väl mina tankar och funderingar angående de ämnena men det finns liksom inget svar, inget rätt eller fel, inget slut. Hur mycket man än tänker så finns det inget som ens liknar ett slut. Därför känns det ganska "onödigt" att spendera timmar på att komma på smarta teorier på jordens skapelse. Jag tycker det är otroligt intressant att filosofera om beteende och varför människor gör som dom gör. Visst, det finns väl inte alltid ett svar här heller men nära inpå. Jag har läst en hel del böcker och så angående hur människan fungerar i vissa situationer osv. Inte som om det gör mig till en bättre människa och jag ändrar inte mitt beteende pga av att det står något i en bok. men det är intressant för då har jag något att utgå från i mina filosofier. En basfakta i alla fall.
ehehh. ja. typ det jag kom fram till när jag stod i den varma duschen. Nu funderar jag på om jag orkar föna håret eller om jag ska lägga mig med blött hår och få en otrevlig överraskning imorgon. öh. ja. godnatt gott folk.
Åh bara för att det var alla hjärtans dag igår så måste jag lägga upp en av de finaste bilderna jag har tagit (enligt mig) på ett par vackra rosor. gud vad detta var ett osammanhängande inlägg. sjukt. eh. eeh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0