I regnet ser man inte tårar som rinner.

Jag hade en annan blogg innan denna, en diktblogg. Jag skrev 106 dikter i loppet av 3 månader.
Jag gick in på den nu och jag tänkte att jag kunde lägga ut några här också! här kommer fem lite slumpvist utvalda :)


1.


Fåglar och bär,
varför gör du så här?
Du kan inte tro,
att något fint i dig kan gro.
Titta inte bort,
du är av en dålig sort.
En sort som aldrig blommar eller gror,
vars kärna ingen kärlek bor.
Ingen sol lyser och vattnet är slut.
Din ros kommer aldrig slå ut.


2.

Din eld brinner, i ditt hjärtas djupa hål.
Inga känslor, bara tankar hårda som stål.
Ingen hjälp, du står bredvid när jag lider.
Jag antar att jag lever i hemska tider.
Sviker du en vän, den enda som vet?
Att du varken har styrka eller stolthet?
Skadar du hjärtat på någon som jag.
Jag blundar, för jag vet att det är du som är svag.


3.

Jag vet att det finns där borta någonstans.
Jag letar men ej finner, fick jag ingen chans?
Uppför kullar och berg, en himmelsk färd.
Något som bara finns i mina drömmars värld.


4.

Jag ska tänka på färgerna i spegelns mitt.
Likt regnbågen på midsommarafton, det flödar fritt.
Ett leende som är rosa, ett skratt som är blått.
Jag skiner av kärlek, lycklig över vad jag fått.
Ni andra är blinda, varför kan ni inte se?
Är synen dålig, eller är spegeln sne?
Grön personlighet, rött betteende, gult humör.
Jag är lika färgglad.. som tusen sugrör!


5.

Jag bygger ett slott i sanden.
Det är den enda på hela stranden.

Väggarna av sand är raka, och står stadigt i vinden.
Jag får sand i håret, och jag känner blåsten mot kinden.

Jag ser upp mot himlen som är lysande grå.
På huden min faller regndroppar små.

Vallgraven fylls med vatten och sand.
Ett av tornen föll ner på min hand.

Jag ser hur mitt sandslott långsamt bryts ner.
Jag känner hur regndropparna blir fler och fler.

I regnet ser man inte tårar som rinner.
Ner i sanden, mitt slott försvinner.


Kommentarer
Postat av: kristinaaaaaaaaaaaaaaaaaa

du skriver så fint så jag nästan blir alldeles tårögd. min fina väään som jag saknar sååååå.

2011-03-01 @ 16:36:31
URL: http://tusenlysandestjarnor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0