Den perfekta kvälls-chai-latten.

När det är kallt och dystert glädjer en kopp Chai Latte vem som helst!





Efter en dag som denna tänkte jag unna mig med en riktigt god Chai Latte.
Så jag gjorde mig en kopp. Jag har gjort det många gånger tidigare och det blir alltid lika gott!

Mitt recept:
Rött Chai Latte te (jag använder löste köpt från NK)
Skummad mjölk
Honung
Kanel


Okej. Du börjar med att koka vatten. Du gör ett halvt glas med te. Rött te ska alltid stå MINST 5 MINUTER.
När det ovanstående är klart blandar du runt en överfull t-sked med honung.
När det är smält, så häller du i den skummade mjölken.
Sedan tar du lite kanel ihandflatan och "smular" över det på det övre latte-skummet!

Kommentarer
Postat av: sumwan u dunno

låter smarrigt!



Läs gärna Daniel Carlboms inlägg angående watermarks, känner att du behöver det. Jättefina bilder på latten, den senaste på pastan också!



http://www.carlbomfoto.se/anledningen-till-att-jag-inte-skriver-ut-mitt-namn-pa-publicerade-bilder/



Ha det bäst :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0