Förtrolla mig

Jag vill spara det.
Jag vill spara det för framtiden.

Jag ska välja kläder. Det blir en bra matchning och outfiten känns ovanligt lyckad. Men ska jag verkligen ha på mig detta nu? Ska jag inte spara den till nåt tillfälle då jag vill se lysande ut? Spara det till framtiden. Tron att det kommer komam ett bättre tillfälle. Men sanningen är att man alltid kommer på nåt mer passande när dendär lysande stunden sjunger sin sång.

Är det så? Är det så att vi vill spara saker. Spara kraft till bättre stunder. Spara kärlek till bättre människor.

Men jag har kommit fram till att det inte fungerar så. Bara för att jag IDAG tycker att mitt klädval är bra, kan klädvalet kännas för fel nån annan dag. Därför tycker jag att man ska passa på. Ha på dig det du vill, idag. Använd all den kraft du vill använda för just det du vill just nu. Slösa kärlek.

Visserligen låter det lite sjukt att säga, slösa kärlek. Jag kan inte slösa kärlek. Men kan SLÖSA kärlek? för slösa låter som ett väldigt negativt betingat ord. Använda kärlek, förtrolla andra med kärleken.. blablabla cheesy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0