Morning Passages



Dagens:
1. Philip Glass har väldigt djupa låtar som växer likt ett träd i hjärtat. Du vill flyga. Du vill blunda. Du vill kyssas. Du vill försvinna. Du vill finnas.
2. Jag har lånat en väldigt gammal bok om får mig att känna mig väldigt intellektuell. Den heter nämligen "Grekisk livsform" och kom ut över 30 år innan min födelse. DIINGDIINGDIIING hör jag vuxenpoängen som trillar ner?!
... tänkte skriva lite mer men jag blev helt nersövd av Philip Glass musik.

Philip Glass – Morning Passages - den bygger upp värsta känslan sen vid slutet så blir den så mäktig. Favoriten!
Philip Glass – The Poet Acts - otroligt stillsam. man kan nästan se hur löven faller.
Philip Glass – Koyaanisqatsi - Den är otroligt speciell. Alla känslor rubbas lite. Är den sorgsen? Arg? rädd? besviken?



Jag är på lite damphumööör och fick lite dåligt tålamod och gjorde den andra halvan av tavlan lite för slarvigt. Men jag blev faktiskt inte nöjd, då den inte symboliserar en känsla någonstans ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0