A walk in the water

Den som blir mest framgångsrik är inte den med högt IQ.
Den som lyckas är den som har drivkraften, den som har mål och ett engagemang att nå sina drömmar.
Ibland kan man möta en person som direkt få en känsla av någonting. Antingen att personen verkar trevlig, lycklig, dryg, egenkär, blyg, förvirrad och mycket mer.
Det handlar mycket om hur en person beter sig mot sina medmänniskor, vilka händelser och sammanhang personen finner viktiga/intrrssanta, hur personen väljer att framstå samt hur personen ser på sig själv. Urvalet av ord och betoningar kan även ha en betydelse när personen i fråga konverserar. Detta märks väldigt snabbt.
Jag tycker att det är synd att så få folk funderar över detta. Om man vet hur det sociala fungerar, om man vet hur folk tänker och deras värderingar så kan man komma så otroligt långt.
Jag har ett favoritcitat.
"Pride is not power".
Vilket är så sant.
Värdighet och sin egna kärlek till sig själv skapar nog ofta beskymmer hos personer.
Ingen vill vara vän med en person som är långsint, ingen vill anställa en person som inte kan anpasa sig, ingen vill vara tillsammans med en person som inte accepterar andras åsikter och värderingar.
Man ska inte spela teater för att vinna någons förtroende.
Man brukar ju säga "Jag beter mig inte likadant med mina föräldrar som med mina vänner."
Nej, det du gör är att du lyfter fram dina bästa egenskaper när du umgås med dina vänner.
När man ska träffa en person i en arbetsinterjuv ska man lyfta fram de bästa egenskaperna hos en som kommer uppskattas mest hos den andre personen.
Sedan ska man aldrig kämpa för någonting som någon annan bryr sig mycket mer om.
När det gäller småsaker i alla fall.
Aldrig aldrig aldrig.
För när det sedan kommer en dag då du verkligen verkligen verkligen vill någonting och om du verkligen visar att det betyder någonting för dig så kommer du få en helt annan respekt.
Alltså, nyckeln att få det man önskar är att ge upp sådant som har större betydelse för andra än för en själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0