Ett liv utan sorg är en målning utan skuggor

Julen är här. Julen är över för andra. Julen har inte ens varit här för vissa.
Jag blir arg när jag tänker på att många personer och familjer endast fokuserar på konsumption och inte tanken om att faktiskt umgås.

Jag försökte mig på det klassiska mellandagsrean idag. Jag och min vän Johanna försöka tappert stiga in i butikerna, men efter 4 meter in i butiken gav vi upp då det kändes som om tredje världskriget höll på att bryta ut där inne. Men jag lyckade hitta en klänning trots denna röra!

Jag är för tillfället i:
1. Sockerkoma.
2. Matkoma.
3. Koma i allt som har med mat och dryck att göra.

Julen handlar om: Kärlek och mat. Men det är typ samma sak ..




I kvarteren bakom stationen
Jag frågade poeterna som satt där på rad
De bara glodde kaninögda rakt fram
Till slut, till slut sa de, va kan vi om sånt?
Thåström – Kärlek är för dom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0