When Johnny comes marching home.

Jag gillar spotify. Både för att det är enkelt att lyssna på musik, men framför allt för att jag har all musik där.
Min musiksmak kommer alltid i vågor. Eller, inte i vågor .. men jag lyssnar extra mycket på vissa låtar under en viss tid. Om någonting hände i mitt liv just då så kopplar jag automatiskt en låt/flera låtar till den händelsen. Det är så sjukt. För musik för mig är minnen, nostalgi och känslor. Men det är det som är charmen med det också på något vis! Att en låt har ett värde på något sätt. Jag kan ligga i min säng och lyssna på Damien Rice - 9 crimes och bara smälta bort i tankarna.

Jag älskar klassisk musik. Det skapar en speciell känsla hos mig. Jag blir glad samtidigt som jag blir seriös. Jag brukar alltid plugga till klassisk musik, det är mycket enklare så. Klassisk musik skapar lungt och koncentration. Framförallt tror jag att det är eftersom det inte finns nån text som hör till.

Jag är en person som inte lyssnar på en person eller ett band. Jag har några band och personer jag gillar men frtamförallt så är det enkilda låtar som sätter sig i min själ och mitt hjärta. (jag är ju inte rödhårig länge så jag har en själ nu.. hehehe)



förresten har mamma och pappa bröllopsdag idag! Min pappa kom hem med 21 röda rosor, en ros för varje år de varit gifta! :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gud vad söt du är!

2011-09-05 @ 21:59:04
URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0