The war inside

Jag gillar att skriva, jag har lite allt möjligt, diktböcker till böcker där jag skriver om vad som händer just nu. Jag vill inte kalla det för en dagbok för jag skriver väldigt sällan. En gång i månaden, MAX. Men det är så kul för jag har hela mitt liv sedan 2006 i en enda bok. Sedan har jag min filosofibok där jag har dikter, smarta citat jag läser eller har hört eller små tankar som jag får upp i huvudet. Ingenting avancerat, nejnej - utan enkla saker som går fort att skriva ner. Den har jag haft i två år. På första vita sidan står det "Slutet." meningen med det kan ju diskuteras men tanken var väl att slutet är alltid en början på något nytt.

I den boken så fann jag detta på den första sidan:

Jag minns när jag var yngre och ville bygga en maskin som rensade fisken. Hur praktiskt skulle inte det vara?
Men nu i efterhand kom jag fram till att halva grejen med att fiska är att ju att.. rensa fisken.
Arbetet som kommer efter det stillsamma. Exakt så är kärlek.


Det är så roligt att läsa och faktiskt veta att det är JAG som har suttit och skrivit det där. JAG har haft en penna i handen och skrivit ner det. Man får så många bevis på hur mycket man har vuxit som person.

Jag tycker det är synd om folk som kommer in i roller. Det är mycket svårare att växa om man tror att andra ställer ett krav på en. Därför bode man verkligen sitta och reflektera över om man kommit in i vanor eller ett beteendemönster som inte stämmer in på ens nuvarande liv/person/situation. Självklart så beteer men sig annorlunda med folk helt beroende på situationen. Umgås man med vänner beteer man sig på ett sätt, med familjen ett annat sätt och på arbetsplatsen ett helt annat sätt. Det är naturligt och man kan ha olika "roller" och visa upp olika delar av sin personlighet beroende på vilka man umgås med. Bara för att jag beteer mig på ett visst sätt när jag är med lärare betyder det inte att det inte är JAG. Jag tror fortfarande att det är en sida av en själv.
nu glömde jag bort vad själva poängen var och jag orkar inte läsa igenom allt igen för jag måste plugga och skriva nån engelskagrej! oj skulle ha postat detta inlägg för flera timmar sedan, nu står klockan på 21.32. sitter och skriver engelskan i alla fall.

Jag tänkte ha en passande bild för en gångs skull!
Här är en bild på mig sommaren 2007 då jag faktiskt fiskar.




EDIT; börjar hela min engelska grej med följande:

“Oh holy mother of god, spare me from this suffering.” kan inte bli annat än MVG. hahahaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0