Butterfly effect

Om du hade tre önskningar vad skulle du önskat dig?
"Fred i världen, en rosa ponny och hur mycket godis jag vet!"
Okej. Kanske inte riktigt. Man kan inte ritkgit önska saker som inkluderar andra på samma sätt.
så; Om du hade tre önskningar som endast rörde dig, vad hade du önskat dig då?
Något i stil med "att jag gör rätt val som gör mig till en lyckligare och bättre människa" vore ju intressant. Såklart det skulle vara roligt att vara ekonomiskt oberoende, men det känns så hemskt på nåt vis. Så egoistiskt att önska sig nåt sånt. men gud.nej nu orkar jag inte prata mer om detta.
Jag kommer inte få några önskningar, hur mycket jag än hade velat. Så jag väljer att göra det bästa ur situationerna och hoppas att det i slutändan faktiskt blir ett bra resultat.
Men vad är ett bra resultat? -kanske ni undrar.
Egentligen vad som helst. Något obetydligt jag gör nu kan ha stor inverkan om några år.
Något litet kan förändra mitt liv. Det är det som är så spännande tycker jag.
Om jag tex hade kommit i en annan klass, om jag inte hade konfirmerat mig på vässarö, om jag hade börjat en annan linje på gymnasiet.
Det är så skrämmande. Jag minns hur jag satt den där dagen, dagen då jag skulle välja gymnasium. Jag hade varit på 11 stycken öppna hus och hade bra koll på de olika skolorna i och runt Stockholm. Jag var så fast besluten om att jag skulle hitta det perfekta gymnasiet. Men det hela blev bara en röra i huvudet och jag skrev långa listor med "för- och nackdelar" med varje skola.
Jag gick på magkänsla då jag klickade i Blackebergs Gymnasium som förstahandsval. Det kändes bra.Och det känns fortfarande bra. Men tänk om jag hade valt något annat? då skulle jag fått andra vänner. Trodligtvis andra planer inför framtiden osv.
Så var noga med vad du gör. Men det viktigaste är attleva för stunden! för det är valen vi gör nu som skapar vår framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0