a walk in the park

Det finns så mycket i livet som är svart och vitt.
Två sidor. Två olikheter.
Ont eller gott,
natt eller dag,
kärlek eller hat,
vacker eller ful,
lång eller kort,
god eller äcklig,
intressant eller tråkig,
värt eller ovärt,
duktig eller oskicklig,
snabb eller långsamt,
dålig eller bra,
svår eller lätt,
komplicerad eller enkel,
smart eller korkad,
glad eller ledsen,
ren och smutsig,
varmt och kallt,
optimist och pessimist,
smidig och klumpig,
blyg och utåtriktad gott,
natt och dag,
kärlek och hat,
vacker och ful,
lång och kort,
god och äcklig,
intressant och tråkig,
värt och ovärt,
duktig eller oskicklig,
snabb eller långsamt,
dålig eller bra,
svår eller lätt,
komplicerad eller enkel,
smart eller korkad,
glad eller ledsen,
ren eller smutsig,
varmt eller kallt,
optimist eller pessimist,
smidig eller klumpig,
blyg eller utåtriktad, osv
listan är oändlig.

Jag avskyr det. Man delar upp saker och ting i sådana extrema grupper och kategorier som oftast inte är rättvist mot nån eller någon.

Sen gillar jag ABBA. Många tror att abba endast består av typ Dancing queen och mamma mia, men icke sa nicke!
Abba – She's My Kind Of Girl
finns inte en själ som lyssnar på den förutom jag, men ALLTID när den kommer upp på ipoden så lyser jag upp likt ett ljus i decembermörkret!

Kommentarer
Postat av: matilda

Börjar alltid lipa när vi spelar ABBA's Happy New Year vid tolvslaget på nyårsafton :P

ABBA är stämningsmusiken nr 1!

2011-10-10 @ 21:13:13
URL: http://spraliish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0